Blogger Templates

big bang

my money

Monday, October 24, 2011

TAGGING

assalamualaikum kepada guru2 dan rakan2 sekalian. hari ni aku dapat kerje tanpa gaji untuk tag mengetag tapi aku malas nk taip panjang2 aku jawab soklan yg die bg kat aku jer pastu nnt aku tag kat org yg mengetag kat aku iaitu teluk intan amanda..


rule die cenggini sebenarnyer


1. SETIAP ORG KNE POST 11 CERITE TENTANG DIRI MEREKA DLM BLOG MEREKA SENDIRI
2. JAWAB SOKLAN YG TAGGER BAGI KAT ANDA DAN RANGKAKAN 11 SOKLAN BARU UNTUK 11 ORG LAIN YG AKAN ANDA TAG
3. PI;IH 11 ORG YANG ANDA NK TAG DAN LINK KAT DALAM POST ANDA
4. PERGI KE POST MEREKA DAN KATAKAN ANDA TAG MEREKA.
5. X BOLEH TAG KEMBALI TAGGER ANDA.


aku hanye buat rule 1 hingga 2 sahaje.. klo ade sape2 nk sambung krg buatlah.. nk bacer je ke.. nk buat separuh macam aku gak ke lantak korg ler.


KERJA PERTAMA : TENTANG DIRIKU( ni ape yg aku rse ni diri aku. klo org len raser lain. maka lainlah jadinyer)


1. org kate aku ni badang. aku pon rase aku ni mcm badang. tapi ade penyakit org tue sket. slalu je sakit belakang.


2. org kate aku ni macam mak. aku pon rase macam tu. sebab aku ni suke membebel gak. kadang2 up jadi nenek. (meaning aku ni ader sifat keibuan la tu walopon aku ni badang)


3. org kate aku ni pemalas. aku pon rase macam tu gak sebab aku suke wat keje last minit. tapi klo aku rajin aku akan buat keje tu btol2 sampai aku rase kerje tu selesai dengan hebatnye.


4. ader org kate die suke tgok aku gelak. nmpak happy sgt. aku pon rase macam tu. aku ni klo happy sangat sampai macam x igt dunie. gelak... memanjang sampai org kate aku ni gile.. tapi klo da tensen buku pon aku nak makan.


5. ader org kate aku kawen dulu dari diorg. aku rase aku xkn kawen dulu dari diorg kot. nk criter pon sedeh. tapi klo ader rezeki, ader jodoh insyaallah boleh la kot aku kawen dulu dari diorg.


6. ader org kater aku makin kurus. aku rase aku x makin kurus pon sebab berat aku naik dari @#kg ke #$kg. tapi sekarang aku cube mengurangkan berat badan dengan skipping 5 kali seminggu. x tawula berkesan ke x. sebab kat rumah aku xder timbang.


7. ader org kate aku ni pandai. aku pon rase macam tu tapi org tu cakap 15 taun yg lalu. die slalu cakap "pandainye... anak mak ni" tapi skg da xder da.


8. ader org kater aku ni xder prasaan. aku x rase aku xder prasaan. aku nanges gak tgok citer korea ngn citer pondok burok dan criter yg membabitkan kesedihan dalam family dan ibu bapa.


9. ader org kater aku ni lumpy. aku pon rase macam tu gak. susah btol nk catch up ape yg diorg cakap ni. kekadang lepas diorg brenti gelak baru la aku gelak sebab otak aku proses lambat lawak yg diorg criter tu.


10. ader org kate aku ni pekak. aku pon rase macam tu. kekadang panggil 10 kali baru aku dengor. kekadang malas nk dengor (macam bile ader org membebel x tentu hale kat rumah. malas nk layan).


11. ader org kate criter aku ni panjang sangat. aku pon rase macam tu. terlalu detail sangat.


KERJA KEDUA : JAWAB SOKLAN DARI TELUK INTAN AMANDA.


1. kamu rasa kamu boleh dipercayai? 
jwp : depends la klo korg nk cayer aku ke x. klo korg kenal aku btol2. korg rase aku leh dipercayai. bolehla korg cayer kat aku. (dalam erti kate lain kepercayaan datang dari diri masing2. kite leh caye org tu klo org tu cayerkan kiter)


2. fobia pada ape?
jwp : ketinggian . aku rase macam penghadang tu macam tak mampu nk memanpung aku je rasenye.


3. apa yg paling anda suka dalam diri anda?
jwp : entah la. x tawu pon ape yg aku suke dalam diri aku ni.


4. apa yg anda cari dalam hidup ni?
jwp : mencari pendirian hidup.


5. pernah rasa menyesal dalam membuat keputusan?
jwp : pernah. tapi nk wat camne. bukan boleh pata balek. takdir Allah sape bleh larang.


6. korg rase korg dah mampu buat ibu bapa anda tersenyum..
jwp : aku rase jauh lagi perjalanan aku. aku sendiri pon x mampu senyum tok diri aku sendiri.


7. melihat siapa korg sekarang ni??
jwp : ape maksud soklan ni?? ikot kepahaman aku sendiri tok soklan ni.. aku rase aku ni org yg xder hale tuju je aku rase.


8. siapa korg 10 taun akan datang?
jwp : insyaallah klo panjang umor..ader jodoh.. da kawen la kot. da ader keje tetap.. da boleh menampung diri sendiri, ibubapa dan keluarga..


9. pencapaian tertinggi korg?
jwp : aku mampu mencapai ketinggian 170cm.


10. pernah bergaduh kat sekolah?
jwp : aku budak baik


11. perkara paling jahat korg pernah buat?
jwp : biarlah rasia... muahahahahhahahah!!!!


12. kalau aku doraemon.. korg nak aper dari aku??
jwp : sepatutnye ader 11 soklan je apsal ader 12 ni? pape pon. aku rase doreamon sendiri pon xleh bagi kat aku. selain dari tu.. aku nak WANG.


DAH SIAP!!! NAH AMEK JAWAPAN KO CIK TAN.




SAMBUNGAN KERJA DARI CIK SITI ANAK SALLEH..~~


1. nama penuh
jwp : Juliana binti abdul kadir


2. single or taken?
jwp : single la.. ko mst tawu.. huk huk.. sob


3. bad habit?
jwp : ader byk.. salah satunyer ble ak rase diriku begitu bersih tanpa cela... ak boleh x mandi smpi 2 hari.. TROK BTOL !! tp klo aku mandi ko jgn gune bilik air tu 1 jam.itu bilik ak punya.


4. number (s ) of your ex bf/gf ? ( haha . amik kau )
jwp : klo ader org nk kat aku.. tula no yg pertame. muahahahahah!!


5. person that u hate much ? why ? 
jwp : ader tapi xnk g taw. mati ak kang


6. blog or tumblr ? why ?
jwp : blog, fb. tumblr tu ape? ak x penah kaji selidik mende alah tu

7. have you ever being HYPOCRITE ? to whom ?

jwp : penah. tapi ak x igt kat sape. biasenye tok kebaikan.. kadang2 tok diri sendiri. muahahahaha!

8. planning after study ?

jwp : mstla keje ngn kawen. korg xnk ke?? plus nk tampung family aku la.. hari2 makan saden.. je boley jadi duyong aku.

9. the stupid-est thing you ever done ?

jwp : hari2 aku wat keje stupid-est. hari ni pon samer. aku update blog aku sambil jadi mermaligator kat tilam dengan cucor ikan bilis cicah sambal ditangan. fuh! marvulus!

10. person (s) that you love most ?

jwp : ni saeng-ga? :) (what do u think) of kos mai famili larh...

11. sweet-est moment in your life .
jwp : ak raser mst ko tersentuh ble ak taip ni cik pija. video sem 2 yg ak wat tu la paling sweet. meaning memory kiter... <3 


DAH! AKU DA PENAT!!! SELAMAT JALAN! ADIOS AMIGOS!!

No comments:

Post a Comment