Blogger Templates

big bang

my money

Wednesday, May 4, 2011

DIARY CUTI SEM DAY 1

hari ni ak baru lepas tebang pokok pisang untok mak ak membuat cekodok pada petang ini. 
bukan senang nk petik mcm curik2 petik rambutan kat kebun org taw..
kne meredah paye yg penuh ngn sise2 kumbahan 
tapi xperlah. demi mak aku da cekodok aku sanggup..


mule2 aku kne carik satu alat yg tajam seperti pedang untuk menempuh bahaya di dalam perjalanan mencari pisang.
kemudian melalui jambatan rapuh yg berada di paya tersebut bekurun lamanye.
x lupa juga musuh2 yg berada di dalam paya yg begitu merbahaya seperti binatang2 berbisa.
setelah penat lelah menempuh cabaran. tibalah aku ke destinasi yg ditetapkan..
senjata ku hunus dengan bisanya.

akan tetapi, aku telah diserang oleh serangga berkaki enam dengan dasyatnya.. 
tanpa ku hiraukan bahaya yg mendatang, 
ku tingkatkan kelajuan hunusan ku sehingga capai tugasku.
akhirnya pisang yg diinginkan berada di tangan ku.
ku pulang segera dan kuberi kepada mak ak.


ok skang tinggal tggu cekodok masak je.
selamat maju jaya....~~~
oh sedapnyer

No comments:

Post a Comment